Můj dřívější Bandit 600 N
Šestka v eNku :-)
Konečně jsem si udělal po X letech radost a pořídil jsem si další přírustek do rodiny …nádhernýho klasickýho japonce…Suzuki Bandit600N .
Je to klasickej naháč a pro fajnšmekry a milovníky motorek legenda .
Na svůj věk vypadá velice zachovale,i když nějakej ten šrám už na sobě za ta léta má .
Zatím se s nim seznamuji ,ale z prvních pár desítek km na tomto stroji jsem nadšenej výkonem a ovládáním téhle moto.
Co o ní píší jinde :-) ....
Rudý Bandita
Říkám ji Beruška, Brouček, lásko a miláčku, většinou podle počtu vypitého fernetu. Občas o ní mluvím jako o raketě země – příkop - země, to když zcela náhodou s očima na vrch přilby projedu nějakou zatáčku tak že si toho i okolí všimne a pochvalně zamručí, nebo „pojízdnej tank“ holt se s ní musím otočit před obecenstvem a to pak neváží těch svých 220 kg ale rovnou 3 tuny. Někdy od ní utíkám s pohrdavým výrazem ve tváři a na rtech cosi o vracích, vehiklech a křápech. Faktem je, že tenhle strojek je takovej levnej splašenej gauč.
Každej poučenej supersportař, který už nechce kelímek ani vidět a nutně potřebuje cestovní motorku, těžce zapláče nad trubkovým rámem, od narození rachitickýma tlumičema a znova bude pokukovat po těch barevnejch plastech a čistých silnicích. Bohužel i on už ví, že ono státní společenstvo, co jim říkáme Silničáři pro nás asfalt bez děr a hrbolů nedělaj. A tak se ona „turistika“ jménem bandit může docela i hodit. Někdy. Pro ty ostatní případy je výhodou, že suzuki dělá u většiny svých motorek uchycení zadního centrálního tlumiče přibližně stejné (tj. dá se raketovou rychlostí původní vyhodit a místo něj namontovat nějaký třeba…. z gsxr750 který je štelovatelný snad na všem co se štelovat dá a hlavně několikanásobně tvrdší i kdyby už byl těsně před smrtí a finančně vyjde asi tak stejně co repase původního, originálního). Předek se dá přitvrdit ovšem už pouze hustším olejem případně výměnou pružin, což není levná záležitost a nevím jestli se to u týhle motorky vyplatí. Takže v konečném důsledku máte zadní centrální tlumič z gsxr750 na nejměkčím možném stupni, předek co nejhustší olej, kroutí se to dál, ale už né tak moc a nepotápí se při každým brždění nebo akceleraci.
S rámem se ovšem nedá dělat nic. Masíruje lidská pozadí krouživým pohybem v každé rychleji projeté zatáčce a od lékaře na hemeroidy už dávno vlastní doporučení na místo rehabilitační sestry v Priznicových lázních na Jesenicku. Dá se na to zvyknout. Znám mužskýho který s bledou tváří slezl ze své motorky a hrobovým hlasem řekl že jeho železnému mazlu něco je. Něco je špatně! Ono se mu to v zatáčce nevlnilo!!!!! Po chvíli pátrání jsme zjistili, že příčinou je nedávná jízda na mosteckém okruhu, kde si zvykl na mnohem větší hula tance než jeho motorka předvání běžně a tudíž teď mu přijde že se to nekroutí vůbec. I takový jsou mezi námi. Opět má tento rám jednu malou výhodu = dobře se rovná, když jej nechtěně uzpůsobíte geometrii asfaltu, stromu či autu v nižších rychlostech, které na něj nepůsobí vysloveně destruktivně.
Motor je zdroj nadšení každého obdivovatele jednoduchých technologií. Vzduchem a olejem chlazený řadový 4 válec, který o moderních vymoženostech ani neslyšel bo si zacpával uši. Klidně nechte své dítě kroutit plynem… Jasně. Kruťte si jím i sám za jízdy jak chcete. No a co. Na týhle motorce je to totiž vcelku jedno. Nepostaví se na zadní, nenakope vás do držtičky ani se nenaštve a kouslé zadní kolo vás nevyhodí směrem ke slunečnímu jasu. Měkkounkej průběh připomíná to širokánský pohodlný sedlo, na kterém jste usazenej a v myšlenkách vám bloudí jakási stará rukavice, ohmatanej pohodlnej ušák a jiné předměty, aniž byste věděli, proč zrovna na tohle za jízdy myslíte. Jo jo…. Miláček, láska, brouček a beruška. Jen tak náhodou to od jedničky vytočíte až nahoru k mnoha tisícům otáček a vono se nic nezmění, jenom to ohmataný křeslo ve vašem mozku čím dál rychleji pobíhá z levé hemisféry do pravé - od zatáčky k zatáčce a v závislosti na kroutivosti rámu a náklonu se blíží koutky úst k uším a oči se mlží oním šíleným jasem většiny obyvatel naší oblíbené léčebny. Enem žádný ubírání plynu v náklonu v zatáčce. Von to Ferda fakt nemá rád. Víte, vono mu to nedělá dobře od žaludku, to se pak začne kroutit a má strašnou chuť si ustlat na asfaltu v poloze ležmo. Lepší je brzdit před zatáčkou. Pokud má bandit výrobcem doporučovaný brzdový destičky (u toho mého docela drahý nissiny ST) nemusí se ani brzdit moc dlouho. S levnějšími náhražkami pokud nejsou stejný kvality je to holt větší překecávačka….